Tudjuk, hogy a járványhelyzet miatt napi szinten változnak a ki- és beutazási szabályok, karanténok, ami sokakat elbizonytalanít. Utasainkat folyamatosan tájékoztatjuk az őket érintő lehetőségekről; de az érdeklődésre való tekintettel itt tesszük nyilvánossá a hajótársaságok szabályozásait is. 

Őszintén reméljük, hogy a helyzet minél előbb rendeződik, de addig is az a legfontosabb, hogy lássátok a hajótársaságok igyekeznek a tőlük telhetően minél rugalmasabban állni a helyzethez:


MSC

A hajótársaság 2020. július 14-ig nem indítja egyetlen hajóját sem.
Akinek erre az időszakra van érvényes foglalása az a befizetett részvételi díj teljes összegét megkapja voucher formájában, amit felhasználhat 2021. december 31-ig. Ez esetben az új hajóúthoz fedélzeti kreditet is ajánl a hajótársaság kompenzálásként (7 éjszakás vagy annál rövidebb utakra 100 EUR/kabin, a 8-19 éjszakás utaknál 200 EUR/kabin, a 20 éjszakásokhoz 400 EUR/kabin.)

A júliustól érvényes foglalásokra az eredeti törlési feltételek érvényesek.

Új foglaláshoz 50 EUR/fő előleg szükséges és az indulás előtti 60 nappal ennyi a törlési díj is.
 

COSTA

2020. június 30-ig nem indítja a hajóit.

Azon utasok számára, akik 2020. júliusi vagy augusztusi indulású földközi-tengeri vagy észak-európai hajóút-foglalásukat módosítani szeretnék, a hajótársaság lehetőséget biztosít arra, hogy legkésőbb az indulást megelőző 48 óráig módosítási ill. törlési díj megfizetése nélkül egy későbbi, legkésőbb 2021. február 28-án induló hajóútra átfoglalják hajóútjukat. A már kifizetett előleg/teljes részvételi díj átkerül az új foglalásra. Amennyiben az új foglalás magasabb értékű, mint az eredeti hajóút, az árkülönbözetet meg kell fizetni.
A hajóút átfoglalását választó utasok számára a hajótáraság fedélzeti költségkeretet biztosít az alábbiak szerint: 
•    belső kabin esetén 100 €/kabin
•    ablakos kabin esetén 150 €/kabin
•    balkonos kabin esetén 200 €/ kabin.
A fedélzeti költségkeret a hajótársaság által meghatározott fedélzeti kiadások fedezésére használható, készpénzre nem váltható, nem átruházható.

Az új hajóút lemondása esetén a Costa utazási feltételekben feltüntetett lemondási díj fizetendő.

 

HOLLAND AMERICA

A hajótársaság 2020. június 30-ig nem indítja hajóit. Alaszkába egész nyáron nem indul hajója.
A határidőn belül levő utasok kérhetik a teljes befizetett díj visszafizetését vagy a befizetett út 125%-át kaphatják meg credit voucher formájában, amit további 250 USD/fő fedélzeti kredittel is megtoldanak. A credit voucher egy éven belüli utazásra használható fel, a hajótársaság bármely útjára.


VEGYES


A PRINCESS hajótársaság törölte a nyári alaszkai, polinéz és európai útjait; a karibi utak indulásáról később dönt.

A ROYAL CARIBBEAN és a CELEBRITY 2020. június 14-ig nem indítja hajóit. Július 31-ig könnyített törlési feltételekkel lehet új utazást foglalni. (konkrétan az új hajóút indulás előtt 2 munkanappal egyszeri 50 EUR/fő adminisztrációs díjért törölhető.)

A NORWEGIAN CRUISELINE július 31-ig nem indítja hajóit.

A Seabourn és a Cunard hajók június 30-ig nem indulnak. 

 

EGÉSZSÉGÜGYI INTÉZKEDÉSEK:

Ezeket az intézkezésedket korábban vezették be a társaságok. MIvel jelenleg állnak a hajók, így pillanatnyilag ez nem aktuális információ. Az újrainduláskor ezeket frissítjük:

Minden hajótársaság (külön kiemelnénk közülük az itthon legkedveltebb, európai Msc és Costa társaságot) nagyon komoly intézkedéseket hozott, hogy a hajóra ne kerüljön a vírus és ha mégis megjelenne, ne kapják el tömegével. Ennek megfelelően:
  • senki nem szállhat fel a hajóra (se utas, se személyzet, se vendég), ha az út előtti 14-30 napban (társaságtól függően) járt/átutazott Kínában, Japánban, Dél-Koreában, Iránban, Vietnámban vagy Olaszország karantén alá helyezett régióiban. Minden társaság fenntartja a jogot, hogy a listához további területeket is hozzáadjon a vírus terjedése esetén.
  • Senki nem szállhat fel a hajóra, akinek 37,8 C-foknál magasabb a testhőmérséklete, folyamatosan köhög vagy légzési nehézségekkel küzd. Továbbá a hajóút teljes időtartama alatt hőkamerával ellenőrzik az utasokat, hogy egy esetlegesen belázasodó személyt azonnal elkülöníthessenek és megvizsgálhassanak.
  • az összes fertőtlenítési szabályt szigorították, különösen az éttermekben, bárokban; valamint a közös területeken, kiemelve a sokak által fogdosott korlátokat, kilincseket, stb.
  • Minden hajón külön egészségügyi személyzet dolgozik azon, hogy megfelelő tájékoztatást nyújtson és a betegeket mielőbb kiszűrje és ellássa.
  • továbbra is fenntartják a jogot, hogy ha az utasok biztonsága megkívánja, akkor módosítsanak az útvonalon, így ha pl. útközben bármelyik kikötőből fertőzést/karantént jelentenek, akkor helyette másutt áll meg a hajó.
Ezek alapján nyugodtan kijelenthetjük, hogy a hajótársaságok sokkal jobban felkészültek, mint pl. a szárazföldi szállodák. A hajótársaságok folyamatos kapcsolatban állnak az nemzeti egészségügyi hatóságokkal, valamint a WHO-val.
 

PÉNZÜGYEKET ÉRINTŐ INTÉZKEDÉSEK

Akár foglalt utad van, akár még csak gondolkodsz rajta, nyilván szeretnél tisztában lenni azzal, hogy mikor mennyit kockáztatsz.

1. Útlemondási biztosítás nem köthető a koronavírusra, sem az attól való félelemre. Arra való, hogy ha az utazóval valami történik ami miatt nem tud utazni, akkor visszakapja a szerződés szerinti összeget.

2. Jogszabály szerint, ha az utas tervezett úticélja a Külügyminisztérium által az I. Utazásra nem javasolt országok és térségek listájára kerül irodánk visszaadja a teljes befizetett összeget. Jelenleg Kína egész területe szerepel itt, amerre nem is mennek hajók most. Mivel ez szinte a "legrosszabb" verzió, ezért nézzük át az egyéb eseteket is.

3. A legtöbb hajótársaság igyekszik rugalmasan kezelni a helyzetet:, a vírus terjedésétől függően folyamatosan változtatnak a szabályokon az utasok érdekében. Ezt ezentúl ezen oldal első részén frissíjük.